diumenge, 5 de desembre del 2010

esperant visitar coses noves

Llegir sobre art sempre ha estat un plaer per mi. Siguin revistes, llibres o guies de museus o ciutats. Sempre que puc, que trobo un article, una crítica sobre alguna exposició de qualsevol lloc del món, li dedico els meus cinc minuts.

Quan visito llocs sempre hi ha temps per trobar, buscar i comprar la guia en qüestió que serà la que em servirà per conèixer una mica més allò que he visitat. Tenir més informació, està més formada.

És veritat que des de fa un temps he frenat una mica en aixòde visitar i veure món, i de fet la causa d'aixó és que els meus viatges s'han reduit, i ara m'haig de conformar en llegir només el que es publica als diaris, a les revistes i a internet. I creure que el que diuen i publiquen és cert, però sense poder-ho veure amb els meus propis ulls.

Desitjant que això canvi-hi, m'agradaria fer un resum dels llocs on ara pordia ser:

Madrid, evidentment. On el gran Museu del Prado omple d'art en majúscules tot el que organitza. Allà ara trobem Rubens, Renoir, i el gran Velazquez . I a aa vorera de davant del Prado, trobem el Guernica, que sempre és un plaer per la vista. I hi ha encara el que no he pogut veure en persona: la nova CosmoCaixa, la nova ampliació del Prado, moltitud de galeries que s'em escapen.

Bilbao, amb el Guggeheim sempre temtador,que ens desafia amb la seva pell de titani. I en un museu més clàssic, més càlid, trobem la gran exposició del moment: la pintura holandes del segle XVII. I el meu gran amic i admirat Vermeer.

I més enllà hi pot haver Paris, La Haya, Londres, Roma, i tantes altres capitals que amaguen secrets que jo encara no he vist, i que m'esperen, d'això n'estic segura, perquè els vagi a gaudir un dia o altre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada